Studiu: 60% din comenzile de mâncare sunt date online

Studiu: 60% din comenzile de mâncare sunt date online
gazduire web create web design

Românii au comandat mai puţină mâncare gătită acasă sau la restaurant în 2022, comparativ cu anul precedent, arată un studiu recent.

 

 

 
Industria de servicii alimentare a scăzut cu 4% în 2022, până la 5,44 miliarde euro, arată datele celui mai nou studiu al Hospitality Culture Institute. Principalul motiv pentru contractarea pieţei stă în scăderea volumului, românii devenind mult mai rezervaţi atunci când vine vorba să comande mâncare gătită sau să iasă la restaurant, bar şi cafenea.

Astfel, dacă în 2021, un român înregistra, în medie, 4,4 ocazii de consum pe lună, în 2022 numărul lor s-a redus până la 3,3.

„În 2021, an cu restricţii în HoReCa, românii cumpărau mâncare gătită, în medie, de 4,4 ori pe lună. Aici sunt incluse atât comenzile de mâncare la birou sau domiciliu cât şi ieşirile la restaurant, bar sau cafenea. În 2022 ne aşteptam că numărul ocaziilor de consum să crească, însă vedem că nesiguranţa în rândul populaţiei a rămas la cote înalte din cauza creşterii inflaţiei, a facturilor la utilităţi şi a pericolului reprezentat de o posibilă recesiune. Aşadar, anul trecut, românii au devenit din ce în ce mai cumpătaţi şi au achiziţionat mâncare gătită, în medie, de doar 3,3 ori pe lună”, a declarat Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

În ceea ce priveşte componentele industriei de servicii alimentare, piaţa de food delivery îşi păstrează prima poziţie câştigată în timpul pandemiei, având o cotă de piaţă de 26%, urmată de consumul în restaurante (24%), achiziţia de mâncare gătită de la raioanele gastro ale supermarketurilor 12%, QSR (fără McDonald’s şi KFC) 11% şi self pick up (7%).

Bonul mediu de cumpărături a crescut cu doar 2 lei, de la 47 la 49 de lei, mult sub creşterea inflaţiei sau a preţurilor de consum.

„Pentru că s-au confruntat oricum cu o scădere a ocaziilor de consum, patronii din HoReCa au evitat să-i descurajeze şi mai tare pe consumatori. Astfel, au preferat să-şi scadă profitabilitatea, în loc să crească preţurile produselor direct proporţional cu scumpirea materiilor prime. În acelaşi timp, consumatorii au preferat să cumpere produse mai ieftine sau mai puţine, pentru a se încadra în continuare într-un bon mediu sub pragul psihologic de 50 de lei”, a adaugat Florin Maxim.

Potrivit studiului, piaţa de Food Delivery continuă procesul accelerat de digitalizare. Astfel, în 2022, 60% din comenzile de mâncare au fost date online, fie prin intermediul platformelor de delivery, fie prin aplicaţia sau site-ul propriu al restaurantului.

Studiul „Hospitality Culture Research” , aflat la a şasea ediţie, extrage date relevante atât prin metode cantitative cât şi calitative, fiind analizată industria de servicii alimentare, obiceiurile de consum ale românilor şi trendurile din piaţa de sitting, delivery dar şi retail (raioane gastro).

Ediţia a VI-a a studiului a fost realizată de Exact Business Solutions, la comanda Hospitality Culture Institute. Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), cinci mari centre urbane din România: Bucureşti, Braşov, Timişoara, Cluj, Iaşi.

 

 

 

 

 

Sursa

administrator

    Articole Similare

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *