Radionix News – Ultimele știri din țară și străinătate

Criza semiconductorilor: un model Volkswagen se vinde fără sistem de navigaţie şi fără radio

Criza semiconductorilor: un model Volkswagen se vinde fără sistem de navigaţie şi fără radio
gazduire web create web design
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Volkswagen Fox nu este disponibil în prezent pe listele de preţ braziliene cu sistemul ajutător şi de divertisment. În locul navigatorului şi al sistemului radio, constructorul a montat, în zona centrală, un capac din plastic. Preţul de listă a fost micşorat, pentru a compensa echipamentul de bord redus: circa 10.000 de euro.

 

 
Criza semiconductorilor din industria auto, declanşată în timpul pandemiei şi a primelor blocaje din primăvara anului 2020, s-a înrăutăţit odată cu accidentul de containere Ever Date, care pe 23 martie 2021 a blocat Canalul Suez timp de o săptămână, paralizând comerţul global.

Cea mai elocventă consecinţă priveşte probabil la Volkswagen Fox, vândut în Brazilia. În ţara sud-americană, maşina este disponibilă fără un sistem de divertisment la bord. Şoferii nu vor putea urma instrucţiunile navigatorului şi nici măcar să asculte radioul. În locul acestora, a fost montat un capac din plastic dur.

Volkswagen Fox este un model destul de învechit. Construit pe baza platformei Pq24, utilizat încă din anii 1990 şi utilizat şi pentru prima generaţie Skoda Fabia, modelul este aproape de pensionare.

În câteva luni, se aşteaptă ca Volkswagen Brazilia să lanseze nova Voyage, care o va înlocui pe Fox. Între timp, producătorul german a fost nevoit să ofere maşina fără integrare tehnologică: o alegere care tinde să păstreze rezervele de semiconductori şi să nu le risipească pentru un model care este aproape de a ieşi de pe liste.

Preţul de listă a fost redus în Brazilia. Modelul Volkswagen Fox este disponibil începând de la 61.690 reali, aproximativ 10.000 de euro.

Mulţi producători au întreprins strategii pentru a proteja sau creşte producţia, investind în ingineria automatizării şi dezvoltând noi procese tehnologice. Pentru producătorii de automobile, problema semiconductorilor se dovedeşte a fi colosală.

Criza este una complexă pentru industria auto. Analiştii cred că redresarea este posibilă abia din 2023.

 

 

 

Sursa

administrator

    Related Articles

    Faci un comentariu sau dai un răspuns?

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *